peterenwillemienincentraalamerika.reismee.nl

Mexico 2: Palenque (Misol-Ha, Agua Azul) - Campeche - Uxmal - Merida

Na wat internetproblemen kunnen we nu wat verder bloggen, reacties kunnen nu geplaatst worden en fotootjes komen zeker maar een beetje later. Ondanks dit en hobbelige wegen is het hier fantastisch en stellen we het allebei zeer goed, zeker ter vergelijking met ons koud thuislandje, waar zelfs sommige pinguins niet blijken te overleven (volgens een welbepaalde krant).

Wat betreft onze avonturen: vroeg en vrolijk hobbelden we dus naar Palenque. Na een korte maar interessante stop aan de watervallen Misol-Ha en Agua Azul viel Palenque aan ons ten prooi. Met zijn magische sfeer en pracht, diep verscholen in de jungle, behoort dit nu al tot 1 van onze Centraal Amerikaanse hoogtepunten.

De volgende dag maakten we ons dan op voor nieuwjaar, een jaartje vol met geluk, liefde, avontuur en een goede gezondheid. Stadje van het feest werd Campeche, een vrolijk, gezellig, kleurig en laidback vissersdorpje (met pelikanen!). Mexicanen blijken nieuwjaar toch niet zo speciaal te vinden, maar ondanks dat kon er dan toch een bal popular met geweldige livemuziek en wat vuurwerk vanaf... en met een aangenaam temperatuurtje maakt het voor ons dan ook onvergetelijk. De eerste dag van nieuwjaar was het tijd om onze duracell-batterijtjes op te laden. Hop naar het strand en plons de zee in.

Fris en monter backpackten we verder. Uxmal en het stadje Merida stonden dan op de planning. De mayaruines van Uxmal (Oeshmal) verrassten ons en waren ontzettend mooi. Ook geweldige diertjes werden gespot!! Vleermuizen, kleurige reuzevlinders, leguanen en coatis maakten jacht op ons. Merida viel daarentegen tegen :) Ietsje te druk en vrij ongezellig.

Morgen naar Tulum, u hebt er waarschijnlijk al van gehoord... zoniet stellen wij google voor of wacht je even op ons volgend blogberichtje.

Hasta luego,
Guillermina Pedro