peterenwillemienincentraalamerika.reismee.nl

USA: New York

Om aan onze lange vlucht van San Salvador naar Brussel te ontsnappen, maakten we nog een tussenstop in New York. Ook al hadden we maar 20 uur (met wat slapen erbij), de Big Apple werd even onveilig gemaakt: alle taxichauffeurs die doen het nu nog in hun broek.

Ondanks de vrieskou werd New York aan een stevig tempootje bezocht. Al snel bleek dat de metro niet zo snel was als we dachten en we niet alles op ons lijstje konden doen. Spijtig genoeg hielp het weer daar ook niet bij, -8°C was net iets te koud, zowel voor ons als de andere toeristen.

Bijeengelegen bezienswaardigheden zoals het Central Park, Time Square, Empire State Building, Fifth Avenue, het grootste shoppingmall ter wereld (Macy's) en wat diverse winkels (Apple, Toys R Us, ...) deden we dus maar aan. Groots, impressionant, druk, gezellig en Amerikaans... van een contrast met Centraal Amerika gesproken! Wat een stad wat een stad: boeiend, fascinerend, impressionant en waanzinnig knap! Je raadt het al: hier komen we zo snel mogelijk terug!!