peterenwillemienincentraalamerika.reismee.nl

Mexico 1: Mexico City - Teotihuacan - San Cristobal

¡Buenos nachos muchachos!

Ondanks het mieserige weer in het hamburgerland zijn ze in Mexico weer twee toeristjes rijker. Mexico City werd de eerste stop. Humongeous, groots, smoggelijk, kleurrijk, smurfelijk, goedkoop, sfeervol.. het zijn maar een aantal synoniemen om deze overweldigende stad te beschrijven. Met wat Mexicaanse muziek, plaatselijke tacos en een brandende zon kregen we de sfeer al vlug te pakken. Dag 2 nam ons op uitstap naar Teotihuacan, de grootste archeologische site met de derde (u leest het goed!) grootste piramide ter wereld. Dit stelde niet alleen onze witte huid op de proef maar ook de broek van Willemien, de sleet van de ontelbare treden en wijzelf die ogen tekort kwamen. Prachtig, totdat onze Mexicaanse vrienden rond 13u wakker werden en de site al vlug tot een drukke kermisattractie omtoverden. Gelukkig waren wij er vroeg (jajaja om 7u ons bedje uit).

Na een nachtelijk rollercoasteravontuur zijn we nu aanbeland in San Cristobal de las Casas, door de lonely planet uitgeroepen als het mooiste mexicaanse dorpje. Door zijn prachtige kerkjes, huisjes, straatjes, indigena mensen, gezzzelligheid, ... kunnen we het er alleen maar mee eens zijn. We zijn er weg, laat de rest maar komen!

Morgen hobbelen we dan naar Misol-Ha, Aqua Azul en Palenque, twee watervallen en een Maya-ruïne diep verscholen in de jaguarjungle... om de dag erop nuevo año te vieren in Campeche, met een frisse cocktail en wat mexicaanse beats op het strand. Alvast een gelukkig nieuwjaar, we nemen de zon wel mee!

Hasta luego,
Peter en Willemien

Steven Boersma

Hallo daar! Ik las jullie verhaal over Teotihuacan. Is dat vergelijkbaar met Tikal? Ik las op www.mayareizen.nl dat de twee steden qua Maya cultuur veel met elkaar te maken hebben gehad, Teotihuacan heeft zelfs Tikal ooit belegerd. Via wie hebben jullie je trip geboekt? Die mayareizen.nl lijkt me wel wat, hebben jullie daar ervaring mee?
Groeten Steven